Klantenservice
Voordat u contact met ons opneemt staan hieronder bijna alle antwoorden op uw vragen.
Neem contact op
Veelgestelde vragen
1. Veel gestelde vragen (FAQ)
1.1 Alles over wtw filters
1.2 Hoe plaats ik online een bestelling?
Online bestellen bij wtw-filtershop is heel eenvoudig. Op onze website kun je producten in je winkelwagen plaatsen door op de bestelknop te klikken. Alle prijzen die vermeld staan bij de producten zijn inclusief BTW. In je winkelwagen kun je altijd producten toevoegen, verwijderen of de aantallen wijzigen.
1.3 Wat zijn uw gegevens om mijn bestelling vooraf over te maken?
Zorg voor eigen huis - Munt 1c - 8446 AE Heerenveen
IBAN: NL86 RABO 0120 0379 47 t.n.v. Zorg voor eigen huis - Heerenveen
1.4 Wat kost het verzenden? En hoe worden de producten verzonden?
Verzendkosten verschillen per land, hier vindt u de tarieven.
Om je bestelling zo snel mogelijk bij je thuis te bezorgen, werken wij samen met verschillende vervoerders. Zo werken wij al jarenlang samen met DHL, PostNL, DPD en bpost.
Grote zendingen op bijvoorbeeld meerdere pallets worden door Transmission bezorgd.
1.5 Staat jouw antwoord er niet bij?
1.6 Wat is de levertijd?
Alle producten die wij aanbieden in de wtw-filtershop zijn normaal gesproken bij ons voorradig. Mocht er onverhoopt toch een artikel net uitverkocht zijn, dan kunnen wij het artikel meestal binnen enkele werkdagen alsnog leveren. Mocht deze levertijd u niet uitkomen, dan storten wij het aankoopbedrag kosteloos binnen 7 dagen aan u terug. Uiteraard zullen wij alles in werking stellen om in deze uitzonderlijke situaties u tegemoet te komen in welke zin dan ook.
Voorraad producten die u voor 14.00 uur op werkdagen bij ons bestelt, worden dezelfde dag verzonden.
1.7 Hoe wordt mijn pakket verzonden?
Wij verzenden met DPD of op verzoek met PostNL
Loop geen enkel pakket mis.
Daarom is myDPD ontwikkeld. In dit platform vind je jouw DPD-pakketten, zie je dankzij Live Tracking altijd waar je pakket zich bevindt. En veranderen je plannen? Dan kun je zelf de bezorging online eenvoudig aanpassen via myDPD.
-
Op de dag van de levering ontvang je een bericht van DPD. Daarin staat een tijdvak van één uur waarbinnen je pakket geleverd wordt.
-
Ben je niet thuis? Dan kun je tot 30 minuten voor levering, het moment of de plaats van de levering online eenvoudig aanpassen. Je kunt er ook voor kiezen om je pakket te laten bezorgen in een parcelshop.
-
Op de bezorgdag kun je je pakket dankzij Live tracking online volgen. Op de kaart zie je zelfs hoeveel tussenstops de chauffeur nog moet afleggen.
1.8 Hoelang duurt het voordat ik mijn artikelen in huis heb?
Mits de artikelen op voorraad zijn , wordt de bestelling binnen een tot vijf dagen aan één van onze vervoerders overgedragen. U kunt uw bestelling volgen via de door u ontvangen Track & Trace code.
1.9 Kan ik mijn pakket op een ander adres laten leveren ?
Het is mogelijk om je bestelling op een ander adres te laten leveren. Tijdens het bestelproces kun je kiezen voor de bezorging op een ander adres. Wanneer je deze optie aanklikt kun je vervolgens het andere bezorgadres invoeren.
1.10 Kan ik mijn pakket ook ophalen bij een DPD of PostNL punt?
Je kunt jouw pakket afhalen bij één van de ruim 2800 DPDParcelshops of 3.000 PostNL-ophaalpunten als je dit aangeeft in je winkelmandje.
1.11 Kan ik mijn aankoop ook afhalen?
Nadat je de bestelling hebt afgerond en betaald in de webshop, kan je de aankoop afhalen in onze wtwfilter.store
Tijdens onderstaande tijden
1.12 Ik ben niet thuis ten tijde van de levering, wat nu?
Indien je niet thuis bent ten tijde van de levering, zal de vervoerder het pakket proberen af te geven bij één van de buren.
Lukt dit niet? Dan volgt er een tweede bezorgpoging of wordt het pakket naar de dichtstbijzijnde afhaallocatie gebracht. Je ontvangt hiervan een bericht in de brievenbus.
Houd daarnaast de Track & Trace-informatie goed in de gaten.
1.13 Mijn pakket ligt klaar op de afhaallocatie. Moet ik iets meenemen?
Om je pakket te kunnen afhalen heb je een geldig legitimatiebewijs nodig. Neem daarom altijd een geldig identiteitsbewijs en de barcode mee als je de bestelling gaat ophalen.
1.14 Wat als mijn product beschadigd is geleverd?
Heeft je product beschadigingen? We pakken onze producten zo goed mogelijk in, maar schade aan je product kan helaas gebeuren tijdens het bezorgen. Dat lossen we dan ook graag voor je op!
Vul binnen een ticket in via je account, hierin kan je aangeven dat je het wil laten vervangen door hetzelfde product.
Geef duidelijk aan dat je product beschadigd geleverd is en wat je als oplossing wenst. Zo kunnen we je zo goed mogelijk helpen.
1.15 Levert u alleen in Nederland?
Met deze 3 filtershops leveren wij door heel Europa.
WTW-FILTERSHOP.NL. - KWL-FILTERSHOP.DE. - HRV-FILTERSHOP.CO.UK
1.16 Ik wil van mijn aankoop af, kan dit?
Ja, dit kan. Mocht u om wat voor reden niet tevreden zijn of van uw aankoop af willen, dan kunt u binnen 365 dagen uw aankoop kosteloos retour sturen.
Voor retour zendingen binnen 30 dagen gaat naar ons >>>>>retourportaal<<<<<
1 - Vul hier uw postcode en de track&trace code in van het door u ontvangen pakket
2 - Klik het artikel aan dat u wilt retourneren**
3 - Klik het door u gewenste afleverpunt aan
4 - print het etiket uit, plak volgens de aanwijzing op de doos
5 - lever het pakket in bij het door u gekozen afleverpunt
Voor retouren ouder als 30 dagen, dient u een ticket aan te maken via uw account.
Indien u geen account heeft, dient u dit eerst aan te maken.
**Let op: Het is alleen mogelijk om een complete order regel van je factuur of pakbon te retourneren. Je kunt dus niet een gedeelte van een order regel retourneren.
1.17 Hoe kan ik mijn aankoop retourneren?
U kunt u binnen 365 dagen uw aankoop retour sturen.
Voor gratis retour zendingen binnen 30 dagen gaat u naar ons >>>>>retourportaal<<<<<
1 - Vul hier uw complete order nummer (bijvoorbeeld ORD12345)) en postcode in
2 - Klik het artikel aan dat u wilt retourneren**
3 - Klik het door u gewenste afleverpunt aan
4 - print het etiket uit, plak volgens de aanwijzing op de doos
5 - lever het pakket in bij het door u gekozen afleverpunt
Voor retouren ouder als 30 dagen, dient u zelf de portokosten te betalen.
Binnen 2 werkdagen na ontvangst van de retour, wordt je volledige aankoopsom teruggestort op uw bankrekening.
1.18 Hoe ontvang ik mijn terugbetaling?
We betalen je terug op de betaalmethode waarmee je betaald hebt. Heb je bijvoorbeeld betaald met iDEAL, dan krijg je het bedrag daarop terug.
1.19 Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Zodra we de retourzending verwerkt hebben, betalen we je terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode. We betalen altijd 2 werkdagen na afhandeling van de retourzending. Staat het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact op met onze klantenservice.
1.20 Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar:
[email protected]
Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op : Klik hier.
Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
1.21 Jullie hebben het Webshop Keurmerk certificaat, wat betekent dat?
- U veilig kunt betalen
- U zeker weet bij welk bedrijf u winkelt
- Uw privacy gewaarborgd is
- Er sprake is van een onafhankelijke geschillenbemiddeling
- De Keurmerk-code door een winkel moet worden nageleefd
- De Webshop Keurmerk-voorwaarden zijn gebaseerd op de eerder door de Consumentenbond gehanteerde voorwaarden.
1.22 EU (ICL/Export) 0% BTW/Mwst/TVA orders
EU (ICL/Export) 0% BTW/Mwst/TVA orders
ICL aankopen zijn mogelijk maar alleen voor EU zakelijke klanten excl. BTW.
Vul uw bedrijfsnaam en uw btw nummer in tijdens uw bestelling en de BTW wordt verlegd.
Export/ICL purchases are possible but only for EU companies / businesses, excl. Tax/MwSt/TVA.
Please fill in your company name and tax number during your order and the VAT is shifted.
Gewerbliche Export ICL ankaufe sind moglich excl. MwSt.
Gebe deine betriebsnahme und MwSt-nummer ein und die Mehrwertsteuer wird verschoben.